többet tud, mint gondolnánk... :-)

Most eszméltem, hogy ez a kevéssé ismert, pedig a legtöbb gépen használható cérnamennyiség tekerés szabályozó lehetőség még nincs fent a blogon...
Pótoljuk... :-)

Arra kellhet, hogy ha olyasmit varrunk, amihez többféle szín kell, ugyanolyan mennyiségben.
Ha nem akarunk csak a biztonság kedvéért jóval több cérnát tekerni az orsóra, hogy ne kelljen elfogyás vétsége miatt újratekerni félig kész öltéssornál.

Akkor ez a géprészlet, ugye majd' mindenkinek ismerős...

Az orsózó tengelyt és a "féket" látjuk.
A jobb oldali, csillagfejű csavarral ellátott izé lesz a főszereplő, figyeljétek csak!
Mivel a csavar csak tart, de nem mozdíthatatlan, így kézzel át lehet állítani a számunkra megfelelő cérnamennyiség tekerésének beállítására. Az apró piros pötty mutatja az ebben az állásban lehetséges cérnaadagot.
(A képre kattintva nagyobb méretre nyílik)

Itt pedig a maximális volumen felcsévélése engedélyezett, kemény 5 pöttynyi tétel fér rá :-)


Köszönetet kell mondjak a gyermekeim közül annak, aki ugyan anno letagadta az elkövetett cselekményt (persze, hiszen agyvérzés-közeli állapotba segített, mikor egyszerűen 5 méter cérnatekercselés után megállt a folyamat).




Szemre minden olyan volt, mint máskor...

Eleinte azt hittem, hogy a fém tengely romlott el és az nyomul neki jobban, az szalad rá az fehér izének, mígnem megvilágosodtam!
Rájöttem, hogy az illető átcsavargatta balos állásba a fehér féket...
Persze csak magamban örültem a felfedezésnek, sőt ezerszer is megbocsátottam a tettesnek - ismét csak magamban; mert nem akartam, hogy vérszemet kapjanak az állítgatók... :)

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szeretlek olvasni. Ismertem a kérdést, de akkor is... Legyen szép a napod!

    VálaszTörlés
  2. Na ezt kipróbálom. Nekem is félig tekeri fel az orsot cérnával utána már csak szalajt és nem teker.

    VálaszTörlés