mérőszalag tuning...

A jobbak ilyen, lyuggatott mérőszalaggal dolgoznak...
















A kevésbé jobbaknak is van legalább egy lyuk a mérőszalag végén...















És vagyok én, a nevezett kategóriákon kívüli, akinek egyik sincs. :-)

Illetve dehogy nincs! Már van! Csak egy kicsit gagyi, de jól működik...

Éppen egy körszoknyához szabtam volna ki az anyagot, amikor beugrott, hogy a neten valahol láttam olyan varrós mérőszalagot, aminek a végén egy kis lyuk van.
Oda kell tenni a ceruzát, tollat és a rögzített végétől már rajzolhatjuk is a pöpec kört.
Hoppá! Ez most jól jönne!

Itt kezdődött...

Előkaptam egy még sosem használt szalagot és fúrógéppel felszerelkezve nekiestem.

Simán át tudtam volna fúrni azt a szart, de a műanyag szalag szétszakadt a fúrás közben, a lerepülő fémlapocska meg majd' kiverte a szemem :-)







Csak nem blamálhatom magam; újabb ötlet!

Levágtam a roncsolódott részt, és mivel még kb. 6 centi maradt számozatlanul, csak úgy a reklámszövegnek, felhajtogattam a szalagvéget és pillanatragasztóval 4 rétegben hajtva rögzítettem.







Ettől pont jó erős lett és mivel műanyag,
forró spékelőtűvel kilyukasztottam a megfelelő méretre.











IGEEEEN, mehet a körcsinálás!

A lyukasztásnál figyeltem rá, hogy pont egy centire legyen a 150-es rovátkától, tehát ha a "nulla", a rögzítő rajzszög (sajnos alig látszik a képen, a piros gombszerűség ) az 1 cm-hez esik, akkor ismét pontosan lehet vele számolni.

Ha az anyagon nem is lehet olyan könnyen húzva rajzolni, mint a papíron, azért pöttyöket lehet rá tenni filctollal jelölésnek.

Nnna, most már úgy tűnik, hogy legalább mérőszalagban tartozhatok a kevésbé jókhoz... :-)

1 megjegyzés: