Nadrág foltozása, ahogy én csinálom:

Nevezhetjük foltvarrásnak is, hiszen foltot varrunk; nem?

Sok-sok munka árán találtam egy foltozásra váró gyereknadrágot :-)










A jobb láthatóság kedvéért csináltam egy bemutató foltot fehér anyagból...

Így már világosan kiderül, hogy én kész, behajtogatott és levarrott foltot teszek a szakadt részre. 

Nem csúsznak ki a legombostűzött varrásráhagyások, kevesebb probléma van a folt alakjának megtartásával

A kész foltot már csak rágombostűzöm, fércelem vagy ragasztom (lásd a vasalható fátyolragasztónál) a nadrág szakadására és már varrom is ugyanazon az öltéssoron, amelyet az elő-varrással készítettem.

Illetve, dehogy is!!!







Sokan azért nem szeretik a foltozást, mert kicsi a szűk nadrágszár adta mozgáslehetőség, nehéz véletlenül elkövetett rétegösszevarrás nélkül, ráadásul szépen dolgozni.
Hát igen, úgy én se szeretném!!!

Az általam használt móddal jóval könnyebben és szebb végeredménnyel tudunk dolgozni.
A nadrágszárat az egyik oldalvarrás mentén, a folt kétszeresének megfelelő távolságon felnyitjuk.

Persze nem a duplán levarrott, erősített oldalon (kép jobb oldala) nyitom ki, hanem ott, ahol csak egyszer van összevarrva és szegve a szár (kép bal oldalán).

A munka végén majd bevarrom és cik-cakk öltéssel lezárom a nadrágszáron ejtett nyílást.



Továbbá...
Ha nagyobb lyukról van szó, akkor mindenképpen be kell varrni a szakadást a folt alatt, mert a nadrágba bújáskor beleakadhat a gyerek lába.

Én ezt a munkát most megspóroltam azzal, hogy varrással "összefirkáltam" a foltot, így a lyuk maga is belekerült a gép útjába.










Kívülről ilyen lett; egy kicsit vagányabb, mintha csak sima folt lenne.

Mert tudjátok meg, hogy ezt a nadrágot egy 8 éves kommandós viseli; sőt, a szakadás is a kiképzések alatt esett... :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése