búzával töltött, textil kirakó játék

Csak egy ötlet, hogyan lehet maradék anyagainkat leleményesen felhasználni.
          



Elő a színes fecnikkel, jó kis lányos játék készíthető belőlük!

Én gyakorlatiasan gondolkodva azonnal kétoldalasra varrtam az alakzatokat, így nem kell dupla annyit csinálni, hogy sok szín legyen kéznél...

Készítettem néhány sablont más-más formában, kiszabtam az anyagokat. A kör forma nettó, varrás ráhagyás nélküli átmérője olyan 7 cm, ahhez lehet viszonyítani a többiét.


Két megoldás is van a szabás-varráshoz.

- az egyik az előző képen látszik: előre kiszabtam a mintákat és aztán varrom körbe,

- a másik ez a kép, mikor a sablont rágombostűzöm az anyagra, a sablont nem rávarrva, hanem pontosan mellette haladva a kis nyílás kivételével körbevarrom és csak aztán vágom le egy kis ráhagyással.

Kinek-kinek melyik változat egyszerűbb.

 Amit jó szívvel ajánlok:

- nem érdemes túl kicsire csinálni darabkákat, mert nagyon nehéz lesz a töltés után bevarrni,
a sarkokhoz eső anyagráhagyásokat szépen elrendezni.

- figyelni kell, hogy a töltéshez nyitva hagyott rész feltétlen olyan területre essen, ahol amúgy egyenesen varrnánk tovább; mert íveken, sarkokon sokkal nehezebb formáját megtartóan, kézzel bevarrni.

Szóval! Összefektetem a két anyagot színoldallal egymás felé és körbevarrom úgy, hogy hagyok egy kb 2,5 cm-es nyílást rajta, amin majd később megtöltöm.

Ezen és a fenti zöld darabon is jól látszik az egyenes oldalhoz eső nyitva hagyott rész.

Bocsánat a firkás háttérért de én a varrós asztalt jegyzetelni is használom :-)





Íveken és sarkokon bevagdosom a varrás ráhagyásokat és óvatosan kifordítom a remekművet.










Én az ilyen vagdosós munkákat a kocsiban, utazás közben szoktam csinálni; már amikor a férjem vezet :-)

Ez a termék is utazásbarát; csak a gépi körbevarráshoz kell otthon lenni, a többi akár a  játszótéren is végezhető.





Bááár, ha már itt tartunk, elárulom, hogy én varrtam egy autós parkolóban is géppel.
Van a kocsiban egy inverter, aminek egyik vége a szivargyújtóba kerül, másik végén pedig ott a dugaszoló aljzat, tehát konnektorként tudom használni.  :-)





Egy tompa végű ceruza segítségével kialakítom a sarkokat.
Lehet tűvel is, kívülről igazítgatni, csak én most fényes, selymes, kényes anyagokkal dolgoztam, aminek nem tett volna jót a külső, tűvel való tépkedés.


A kocsiban ott volt nálam a búza is, gyorsan kerestem valami tölcsérré formálható szemetet, mely segítségével pikk-pakk megtöltöttem a zsákocskákat. Nem kell hozzá feltétlen búza, lehet rizzsel vagy bármi más apró maggal is tölteni.
Csak a takarmány búza kilója 60 Ft....

Kézi, rejtett varrással zártam a nyílásokat.
Aki nem tudja, hogy az hogyan készül,
ITT megmutatom.



Sokféle forma, színösszeállítás kialaítható belőlük, kedves, szépérzéket fejlesztő elfoglaltságot ad a gyermekeknek.

















Nem utolsó sorban, később bármikor készíthető
a már meglévőkhöz kiegészítő szín és forma (lásd pl. a rózsás-ezüst csomagot), a végére egy csodaszép rakat lesz belőlük.

Kis zsákban magunkkal is vihető...







Ha olyan különleges anyagokból készül,
mint ezek a darabok, akkor egy ünnepi ebédhez, asztalközépnek is alkalmas.

A háziasszony játszik velük egy jót tálalás előtt az asztalon, aztán besöpri a vendégek elismerését.
Az ebédért és a díszítésért is.

Jó játszást kívánok!!! :-))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése