TISZTELT ÉRDEKLŐDŐK!

TÁJÉKOZTATOM ÖNÖKET, HOGY -várhatóan- HOSSZABB IDŐN KERESZTÜL SAJÁT CSALÁDOM SZÁMÁRA KELL TEVÉKENYKEDJEK, EZÉRT EBBEN AZ ÉVBEN MÁR NEM TUDOK MEGRENDELÉSEKET FOGADNI.

dekubitusz párna varrása



Egy idős hölgy családja gyógyászati segédeszköz rendelésére szánta rá magát.
És bizalmukkal engem tiszteltek meg :-)

Kórházi tapasztalattal rendelkezve, ismervén a méreteket, tulajdonságokat, bátran elvállaltam a dekubitusz gyűrű (párna) elkészítését.

Tulajdonképpen gyógypárna, tönkölypárna lett. Hiszen töltőanyaga nem szivacs és nem flíz, hanem kiváló alátámasztást adó tönkölybúza, amit nem szeret a moly és az atka sem.

Aki szintén olyan terméket szeretne, ami üzletekben nem kapható, az a leírásom alapján el tudja készíteni. A képekre kattintva nagyobb méretben is megtekinthetők.



Én fonák oldalán vízálló anyaggal dolgoztam, mert a felfekvés (decubitus) váladéka átüthet a kötésen; így a huzat nedves ruhával tisztítható, ha szükséges.

A mérete töltetlen állapotban 45 cm széles. Ismerve a dekubitusz párnák méretét, roppant egyszerűen egy műanyag lavórral mértem ki azt :-)

A belső kör átmérője 18 cm., amit szintén segédeszközzel formáztam meg. :-)




Színt színére fordítva, a külső kört végigvarrjuk úgy, hogy egy 5 centis nyílást hagyunk rajta.





Aztán a belső körön keresztül kifordítjuk és a külső oldalát kívülről, keskenyen letűzzük, megerősítjük.Ez fontos, miután erős igénybevételnek kell megfelelnie a beteg teste alatt; bírva a súllyal lenyomott helyzetben való mozgást is.
Most a belső körre varrjuk fel a ferdepántot, ezzel zárjuk le.
A félbehajtott ferdepántot felgombostűzzük a körívre, a végét behajtjuk, hogy a szalag, pánt foszlásat megelőzzük.









Íme a tönkölybúza, mint töltőanyag a kész, töltésre váró párnával.
Egy levágott tetejű másfél literes műanyag palackot használok tölcsér gyanánt.

A munka elején nyitva hagyott résen keresztül töltöm meg.
Készen is van a saját kezűleg készített gyógyászati segédeszköz.

Mint egy úszógumi is felfújt állapotban, a kör, korong alakú párna is veszített a varrási méretéből.

A belevarrott apró fehér szalag a családnak segítség.
Ha esetleg használat közben változtatni szeretnének a töltőanyag mennyiségén, akkor ott tudják egyszerűen kibontani. Mert ott nem többszörös varrással zártam le, hanem egyszeres, rejtett öltést használtam.
Annak készítését lásd ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése