dekubitusz párna varrása



Egy idős hölgy családja gyógyászati segédeszköz rendelésére szánta rá magát.
És bizalmukkal engem tiszteltek meg :-)

Kórházi tapasztalattal rendelkezve, ismervén a méreteket, tulajdonságokat, bátran elvállaltam a dekubitusz gyűrű (párna) elkészítését.

Tulajdonképpen gyógypárna, tönkölypárna lett. Hiszen töltőanyaga nem szivacs és nem flíz, hanem kiváló alátámasztást adó tönkölybúza, amit nem szeret a moly és az atka sem.

Aki szintén olyan terméket szeretne, ami üzletekben nem kapható, az a leírásom alapján el tudja készíteni. A képekre kattintva nagyobb méretben is megtekinthetők.



Én fonák oldalán vízálló anyaggal dolgoztam, mert a felfekvés (decubitus) váladéka átüthet a kötésen; így a huzat nedves ruhával tisztítható, ha szükséges.

A mérete töltetlen állapotban 45 cm széles. Ismerve a dekubitusz párnák méretét, roppant egyszerűen egy műanyag lavórral mértem ki azt :-)

A belső kör átmérője 18 cm., amit szintén segédeszközzel formáztam meg. :-)




Színt színére fordítva, a külső kört végigvarrjuk úgy, hogy egy 5 centis nyílást hagyunk rajta.





Aztán a belső körön keresztül kifordítjuk és a külső oldalát kívülről, keskenyen letűzzük, megerősítjük.Ez fontos, miután erős igénybevételnek kell megfelelnie a beteg teste alatt; bírva a súllyal lenyomott helyzetben való mozgást is.
Most a belső körre varrjuk fel a ferdepántot, ezzel zárjuk le.
A félbehajtott ferdepántot felgombostűzzük a körívre, a végét behajtjuk, hogy a szalag, pánt foszlásat megelőzzük.









Íme a tönkölybúza, mint töltőanyag a kész, töltésre váró párnával.
Egy levágott tetejű másfél literes műanyag palackot használok tölcsér gyanánt.

A munka elején nyitva hagyott résen keresztül töltöm meg.
Készen is van a saját kezűleg készített gyógyászati segédeszköz.

Mint egy úszógumi is felfújt állapotban, a kör, korong alakú párna is veszített a varrási méretéből.

A belevarrott apró fehér szalag a családnak segítség.
Ha esetleg használat közben változtatni szeretnének a töltőanyag mennyiségén, akkor ott tudják egyszerűen kibontani. Mert ott nem többszörös varrással zártam le, hanem egyszeres, rejtett öltést használtam.
Annak készítését lásd ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése