díszlettervező és -készítő lettem; ablakkeretet varrtam :-)

Akinél előfordulhat, hogy övet varr egy lábasra, ott simán belefér, hogy ablakkeretet is varr.
Igaz, Lipótról való ötlet, de megpróbálom megmagyarázni:

legnagyobb fiam iskolájának osztályai minden évben -télbúcsúztató szándékkal- előadnak színpadra átdolgozott darabokat egy Művelődési Házban. Ebben az évben olyan dolgokra lesz szükség, amit józan ésszel papírból készít az ember, de arra gondoltam, hogy évről-évre visszatérő esemény ez, ezért inkább textilből készítem el a színpadi kellékek egy részét.
A papírt nem tudják tárolni, hogy gusztusos is maradjon, viszont ez a fent három füllel, lent pedig két helyen kifeszíthető ablakkeret épségben át fogja vészelni a várakozási időt, mire egy másik színdarabban újra szerepet kap.

Na, így is ördögtől való ötlet az ablakkeret-varrás?


A nyakkendők Fess Feriéi lesznek,  az ablakkeret barna oldala Éli mester műhelyét jelzi majd, a másik pedig az orrfestő szaloné lesz (lásd lejjebb!).

Lucado Max: Zöld Orr című meséjét adják elő, aki nem ismeri, annak röviden leírom a történetet.

Éli fafaragómester famanókat készít, akik közül egy Fess Feri nevezetű, divatdiktátor szerepében tetszeleg (pont az én fiam lett a választott, aki utálja a divatot :-)). A többi manó közül szinte mind ész nélkül követi őt, kivéve Pancsinellot és Luciát. Ők a műhely ablakából nézik a festőszalon előtt sorba álló tömeget.
Fess Feri találja ki a szögletes kalapot, a sárga fület, a zöld csokornyakkendőt és az orrfestést is. Egyszer zöldre festik az orrukat, aztán mire megszokják, addigra már piros a divat. A plebsz újra sorba áll a festőműhely előtt, átfestetik őket, de néhány nap múlva a rózsaszín orr a trendi.
P. és L. egy darabig kitart, de csúfolják őket a festett orrú famanók. Aztán Pancsinellot a haverjai mégis beviszik a málnásba (meg tetszeni is szeretne egy festett famanólánynak) és bezöldül. Az értelmesebbje a végén visszatér Éli mesterhez (P. és a barátai is), hogy csiszolja le a festéket az orrukról, mert nem érzik jól magukat a divatvilágban. El lehet éldegélni egyedi látvánnyal is és az értékességet nem a másoknak való megfelelés és utánzás jelenti.

Kicsit zsúfolt volt varrományokban ez a hét (25 db. ovis zsák a termés); közeleg az előadás időpontja, ezért jött a lelemény: én elvállalom a projektet, a varrószakkörös asszonyok majd a szakkörön megvarrják, aztán megint én jövök, learatom a babérokat !! Nem vagyok egy élhetetlen jellem, mi? 

De nem ám úgy; köszönöm a segítséget Orsinak és Erikának, akik segítsége nélkül nehezebben jutottam volna egyről a kettőre.

Fensterrahmen, nähen, 
bow tie, sewing

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett!!! :) A nyakkendő zöld csíkos anyagát hol szerezted? Nekem is van egy ilyen anyagom, én turiból vettem (párnahuzat), csak nem te is?

    VálaszTörlés